fbpx

Peanut Butter Cups

By Personal Protein | juli 25, 2019 | 0 reacties

Na het introduceren van onze sport pindakaas konden we haast niet anders dan daar een lekker receptje mee te maken. En wie houdt er nou niet van Peanut Butter Cups?! Nuff said.

Ingrediënten

– 150 gram melkchocolade
– 150 gram donkere chocolade
Vanille flavout shot
– 50 gram sport pindakaas
– 12 muffinvormpjes
– nufje zout

Zo maak je Peanut Butter Cups

1. Breek de chocolade in kleine blokjes en smelt de chocolade au bain-marie. Vul vervolgens ieder muffinvormpje met een klein laagje chocolade.
2. Druk met een klein lepeltje een beetje chocolade tegen de rand van de vormpjes. Tik vervolgens de vormpjes zachtjes op het aanrecht om de lucht uit de chocolade te tikken en om ervoor te zorgen dat het een mooi glad laagje wordt.
3. Zet de cupjes vervolgens in de koelkast om de chocolade iets op te laten stijven.
4. Roer de pindakaas, snufje zout met de vanille shot goed door elkaar.
5. Leg voorzichtig een klein hoopje pindakaas in het midden van de vormpjes met behulp van twee theelepels. De pindakaas mag de randjes van de vorm niet raken.
6. Schenk de vormpjes nu vol met de rest van de gesmolten chocolade. Tik wederom de vormpjes voorzichtig op het aanrecht om de lucht eruit te tikken en om ervoor te zorgen dat de peanut butter cups straks mooi glad worden aan de bovenkant.
7. Laat de peanut butter cups nu minimaal een uur opstijven in de koelkast tot de chocolade weer volledig is gestold.

Het oog wil ook wat

Voedingswaarden per cup

Calorieën: 161.8 kcal
Eiwitten: 2.7 g
Koolhydraten: 15.1 g
Vetten: 8.5 g
Vezels: 0.6 g

×

 

 

€5 korting* op je volgende bestelling?

Natuurlijk wil je dat. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang direct €5 korting op je eerstvolgende bestelling.


*De kortingscode kan één keer worden gebruikt en is geldig bij een minimale bestelwaarde van €25.

×