fbpx

Eiwitrijke ricotta pannenkoeken

By Personal Protein | juli 25, 2019 | 0 reacties

We kennen elkaar nu al een beetje. En dus weet je hopelijk dat wij een lievelingsontbijt hebben. En dat we dit vaak laten terugkomen. En dat we daar vaak over dromen. En dat we het water ons al in de mond loopt.⁣

Drie keer raden over welk ontbijtje wij het hebben….⁣

Precies! Pannenkoeken. Pannenkoeken in elke vorm, kleur of geur. Wij eten alles wat met deze lekkernij te maken heeft.

Daarom hebben wij speciaal voor dit weekend heerlijke ricotta pannenkoeken. Makkelijk om te maken en heerlijk om te eten. Zo kan iedereen een geweldig weekend ontbijtje creëren.

INGREDIENTEN VOOR 3 personen

🥖200gr bloem
💪30 gram Personal Protein Pure Whey
🧂Snufje zout
🍞Half zakje bakpoeder
🥤1 shotje Personal Protein Flavourshot vanille
🧀250 gram ricotta
🥛250ml melk
🥚2 eieren
🍮roomboter om in te bakken
Toppings: roomboter, besjes en poedersuiker

Zo maak je de ricotta pannenkoeken

    1. Splits de eierdooiers en eiwitten.
    2. Meng het bloem, whey, zout, bakpoeder, vanille shot, ricotta, melk en de eierdooiers met elkaar tot een glad beslag.
    3. Klop de eiwitten stijf.
    4. Spatel het eiwit door het beslag.
    5. Verhit wat roomboter in een (pannenkoeken)pan en doe een beetje (bijvoorbeeld met een soeplepel) beslag in de pan. Maak de pannenkoeken niet te groot. Bak ze om en om mooi bruin.
    6. Serveer de pannenkoekjes met een klontje roomboter, besjes en poedersuiker.
    7. Eet smakelijk!

Voedingswaarden per persoon zonder topping

Calorieën: 547.3
Eiwitten: 29.7 gram
Koolhydraten: 59.9 gram
Vetten: 20.86 gram
Vezels: 1.9 gram

×

 

 

€5 korting* op je volgende bestelling?

Natuurlijk wil je dat. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang direct €5 korting op je eerstvolgende bestelling.


*De kortingscode kan één keer worden gebruikt en is geldig bij een minimale bestelwaarde van €25.

×